För oss på Åse Viste Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med både vårt bemötande och med våra produkter. Är du missnöjd är du välkommen att kontakta oss.
Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
För oss på Åse Viste Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med både vårt bemötande och med våra produkter. Är du missnöjd är du välkommen att kontakta oss.
Om du inte är nöjd med det svar du fått kan ärendet prövas på nytt hos vår klagomålsansvarige:
Åse Viste Sparbank
Att: Klagomålsansvarig
Box 210
467 23 Grästorp
Om du efter klagomålsansvariges prövning inte accepterar bankens beslut kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Kungsholmstorg 5, Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-508 860 00
ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden inom tolv månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav. Banken åtar sig att medverka i Allmänna reklamationsnämndens behandling av tvisten.
Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.
Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga i banker och värdepappersinstitut.
Konsumentverket
Telefon 0771–525 525
www.hallakonsument.se
Oberoende vägledning via Konsumentverket.
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se
Om du har ingått ett avtal med banken via internetbanken eller appen för privatpersoner och det har uppstått en tvist - som du inte har kunnat lösa med banken - har du rätt att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning.
I formuläret på onlineplattformen ska du uppge följande mejladress till banken:
info@avsparbank.se
Även om du använder onlineplattformen när det gäller klagomål/tvister med banken kommer ärendet att skickas till Allmänna reklamationsnämnden för beslut. Mer information om tvistlösning online finns på konsumenteuropa.se.
Om du har känner att dina rättigheter kring behandling av personuppgifter inte uppfylls har du möjlighet att framföra ett klagomål. Du kontaktar då skriftligen Åse Viste Sparbanks dataskyddsombud
Åse Viste Sparbank
Att: Dataskyddsombud
Box 210
467 23 Grästorp
Du har också möjlighet att framföra klagomål avseende behandling av Personuppgifter till Integritetsskyddsmyndigheten, imy.se om du anser att behandlingen av dina personuppgifter kränker dina rättigheter och intressen enligt gällande lag.